Algemene Fitheid

Je wil niet meedoen aan wedstrijden en hebt geen tijd om te trainen voor een marathon. Eigenlijk heb je sowieso weinig vrije tijd. Maar je wil wel sporten om gezond en fit te blijven.

Hoeveel moet je roeien om dit doel te bereiken? Het antwoord hangt van vele factoren af. Bijvoorbeeld hoeveel tijd je op een gemiddelde dag zittend doorbrengt, hoeveel calorieën je nodig hebt om een gezond gewicht te behouden en hoeveel tijd je hebt...om er maar een paar te noemen. De meeste onderzoeken wijzen uit dat je 30–60 minuten per dag een gematigd intensieve lichamelijke activiteit moet ondernemen op de meeste dagen van de week om je gezondheid, psychologisch welzijn en een gezond gewicht te ondersteunen. Laat je agenda het niet toe om blokken van een half uur te roeien? Probeer dan 10 minuten sessies te verspreiden over je dag. Een beetje hier doen en een beetje daar zal bij elkaar opgeteld een positief effect hebben op je fitheid en het is beter dan niets doen!

De manier om je dagelijkse inzet vol te houden is om het leuk te houden en je vooruitgang bij te houden. Mix je workouts om gemotiveerd te blijven en houd een Online Logboek. Check onze Workout van de Dag en bekijk de andere pagina’s in deze sectie voor goede ideeën. We beschrijven vaak workouts in onze halfjaarlijkse Update Newsletter. Als je die nog niet ontvangt, kan je jezelf hier aanmelden. Je kan ook deze lijst bekijken voor trainingsideeën: