Onze favoriete workouts

Thumbnail image of author
Nov 27, 2019

Onze favoriete workouts

Bij Concept2 kennen we de RowErg, SkiErg en BikeErg, die onafhankelijk van elkaar maar zeker ook samen een uitgebalanceerde workout kunnen vormen. Onze medewerkers trainen er veel mee in onze eigen fitnessruimte. Met deze 'multi-erg' workouts gebruik je niet alleen verschillende spiergroepen, maar ze zijn leuk en helpen je gemotiveerd te blijven. Met de Pm5 display voor de RowErg, SkiErg en BikeErg is het gemakkelijk om je intensiteit tijdens de trainingen te meten. Hier zijn een paar van onze favoriete workouts.

Training 1

De perfecte, snelle en gemakkelijke training. 4 minuten op elk van de drie toestellen, vervolgens 3 minuten op elk toestel, dan 2 minuten elk en uiteindelijk 1 minuut. Totale trainingstijd is 30 minuten (exclusief overgangstijd).

Training 2

Volg de workout van hierboven en voeg 10 squats, 10 sit-ups, 10 lunges en 10 push-ups toe tussen de toestellen door. Voel je vrij om verschillende oefeningen te kiezen die passen bij je beschikbare opties. Totale trainingstijd is 30 minuten, plus de extra tijd van de oefeningen.

Training 3

Maak de dalende piramide van training 1 langer door te beginnen met 5 minuten op elke machine. Totale trainingstijd is dan 45 minuten.

Training 4

Gebruik alle drie toestellen (of zoveel als je beschikbaar hebt). Train 10 calorieën op elk toestel; dan 20 calorieën op elk; vervolgens 30 calorieën, enzovoort, tot 50 calorieën per toestel.

Training 5

Kort maar zwaar! Begin met 500 meter op de SkiErg; vervolgens 500 meter op de RowErg; en finish op de BikeErg met 1000 meter. Op de PM5 wordt deze workout de Super Sprint Ergathlon genoemd. Als je de nieuwste PM5-firmware hebt, kun je deze Ergathlon op de PM5 uitvoeren - verbindt alle drie de toestellen zodat je aan het einde een totale gecombineerde tijd krijgt, die kan worden ingevoerd in de online ranglijst voor Super Sprint Ergathlon.

Training 6

Probeer je lactaatdrempel te bereiken en blijf er gedurende de blokken net onder. Pas op dat je niet te hard gaat! Begin met 5 minuten op toestel 1; vervolgens 2 minuten rust, 5 minuten op toestel 2; 2 minuten rust, 5 minuten op toestel 3; 2 minuten rust. Herhaal voor een totaal van 30 minuten werk.

Training 7

Werk terug van 9 minuten naar 1 minuut. Gebruik de toestellen in willekeurige volgorde, zolang je maar een ander toestel neemt als je naar volgende ronde gaat. Bijvoorbeeld: 9’ BikeErg, 8’ SkiErg, 7’ RowErg, 6’ SkiErg, 5’ BikeErg, 4’ RowErg, 3’ RowErg, 2’ SkiErg, 1’ BikeErg. Streef naar 85 procent van je maximale hartslag (of waargenomen inspanning) gedurende de 4 minuten ronde en verhoog vervolgens de intensiteit voor de laatste 2-3 sets.

RSS Icon Subscribe to RSS Feed ›

Latest Posts