Bekende Problemen | Concept2

Bekende Problemen

Versie 1.1.5 Bekende Problemen

Probleem

Verander je de tijdzone op je iOS-toestel en synchroniseer je de trainingen opnieuw? Dan krijg je een kopie-training in je Online Logboek van elke training die je eerder hebt gesynchroniseerd.

Oplossing

Update to ErgData version 1.1.10.

Om gekopieërde trainingen te verwijderen:

  1. Ga naar de hoofdpagina van je online logboek. Klik op de rode X in de ‘wis’ kolom van de training die je wilt verwijderen.
  2. Klik op Wis Training om het wissen te bevestigen.
  3. Herhaal deze stappen voor elke gekopieërde training.

iOS Versie 1.1.1 Bekende Problemen

Probleem 1

ErgData kan vastlopen bij het synchroniseren van trainingen.

Oplossing

Korte Termijn: Ga naar het Gebruikersnaam/Wachtwoord-scherm in ErgData en tik met je vinger op het Gebruikersnaam-veld. De synchroniseerfunctie werkt de volgende keer dat je hem gebruikt.

Lange Termijn: Upgrade ErgData naar versie 1.1.5 of hoger.

Probleem 2

Het gebruik van ErgData kan een 166-46 of 166-xx fout veroorzaken op de PM.

Oplossing

Deze fouten vinden plaats vanwege sterk verouderde firmware. Update je PM3 of PM4 firmware.

Probleem 3

Verander je de tijdzone op je iOS-toestel? Of synchroniseer je de trainingen opnieuw? Dan krijg je een kopie-training in je Online Logboek van elke training die je eerder hebt gesynchroniseerd.

Oplossing

We werken aan een oplossing voor dit probleem. We zullen een nieuwe versie van ErgData in de iTunes store uitbrengen zodra er een verkrijgbaar is. Vermijd in de tussentijd het synchroniseren van trainingen als je buiten je gebruikelijke tijdzone bent.

Om dubbele trainingen te vermijden:

  1. Ga naar de hoofdpagina van je online logboek. Klik op de rode X in de ‘wis’ kolom van de training die je wilt verwijderen.
  2. Klik op Wis Training om het wissen te bevestigen.
  3. Herhaal deze stappen voor elke training.

Probleem 4

Sommige oudere PM3's blijken incompatibel met de iConnectConcept2 kabel. Als je een nieuwe iConnectConcept2 kabel koopt (dat is een kabel welke maart 2013 of later is verscheept), dan werkt deze wel op je oudere PM3, je moet dan wel je monitor updaten.

Heb je problemen met een oudere PM3 en de originele USB kabel, controleer je PM3 monitor en refereer naar de volgende informatie:

  • Begint je PM3-serienummer met 1000, 2000 of 3000? Dan werkt je monitor waarschijnlijk niet met de kabel.
  • Als je PM3-serienummer begint met 3001 en:
    • De hardware versie tussen de 200 en 435 ligt, werkt je monitor waarschijnlijk niet met de kabel.
    • De hardware-versie boven de 435 ligt, zou je monitor met de kabel moeten werken, mits je de meest recente firmware gebruikt.
  • Begint je PM3-serienummer met 3002 of 4000. Dan zou je monitor met de kabel moeten werken.

Kijk op het label op de achterkant van je monitor om het serienummer van je monitor te bepalen; het serienummer is boven de barcode geprint.

Om de hardware-versie van je monitor te bepalen:

  • Ga naar het PM Hoofdmenu en selecteer Meer Opties > Instellingen > Product ID. De hardware-versie staat op het scherm dat verschijnt.

Oplossing

Contact Concept2 om je USB kabel om te ruilen voor een nieuwe USB kabel.

Let op:

  • PM4's met alle serienummers en hardware-versies zijn anders ontworpen en zouden moeten werken met de kabel, mits je de meest recente firmware gebruikt.
  • De nieuwere USB kabels (verscheept maart 2013 en later) werken met alle PM3 monitoren, (alle serienummers en hardware versies), op je monitor moet wel de nieuwste software versie.
  • staan