Service | Concept2

Service

Foutmeldingen

FOUTMELDING: 37-, 39-, 137- of 240

Omschrijving:

Deze foutmeldingen hebben te maken met de LogCard of het geheugen van de PM (als je geen LogCard gebruikt).

Oplossing 1: Als je een LogCard Gebruikt

  1. Download en installeer de meest recente versie van de Concept2 Utility.
  2. Start de Concept2 Utility op.
  3. Verbindt de PM met je computer met behulp van de meegeleverde USB-kabel.
  4. Plaats de LogCard in je PM.
  5. Zet met de Concept2 Utility de data op je LogCard in een spreadsheet. Tijdens deze transfer zal de Concept2 Utility problemen op je LogCard detecteren en repareren, door de kaart te herschrijven. Vraagt Concept2 Utility je om de data zal herschrijven? Kies dan OK. Je data blijft behouden.

Oplossing 2: Als je Geen LogCard Gebruikt

  1. Voer een harde reset uit.
    Waarschuwing: Afhankelijk van de leeftijd van je monitor kan dit leiden tot dataverlies uit het geheugen van je PM. Data van je LogCard wordt niet gewist. Daarnaast zul je ook de tijd, datum en taal van je monitor opnieuw moeten instellen.
    Een harde reset doe je zo:

    1. Verwijder de batterijen/accu uit het apparaat.
    2. Laat ze minstens een nacht uit het apparaat.
    3. Plaats de accu terug in het apparaat. Gebruik je batterijen? Plaats dan twee nieuwe batterijen in het apparaat.
  2. Update de firmware.

FOUTMELDING: 43

Omschrijving:

Deze foutmelding geeft aan dat er een probleem is met de indeling van de LogCard.

Oplossing 1: Controleer de LogCard en het Apparaat

Controleer of je niet een SkiErg LogCard probeert te gebruiken op een roeimachine of andersom. De LogCard is geformatteerd voor specifiek gebruik met óf de SkiErg óf een roeimachine. Aan de voorkant van de LogCard zie je wat voor kaart je hebt.

Oplossing 2: Repareer de LogCard

De informatie op je LogCard kan beschadigd zijnen moet gerepareerd worden. Dit doe jet met de Concept2 Utility.

  1. Download en installeer de meest recente versie van de Concept2 Utility op je computer.
  2. Start de Concept2 Utility op.
  3. Verbindt je PM met je computer met de USB-kabel die bij je PM meegeleverd is.
  4. Steek je LogCard in de PM.
  5. Zet met de Concept2 Utility de data op je LogCard in een spreadsheet. Tijdens deze transfer zal de Concept2 Utility problemen op je LogCard detecteren en repareren, door de kaart te herschrijven. Vraagt Concept2 Utility je om de data zal herschrijven? Kies dan OK. Je data blijft behouden.

FOUTMELDING:50

Omschrijving:

Deze foutmelding krijg je als de PM4 de luchtweerstand niet goed kan berekenen.

Oplossing:

Gaat het om een nieuwe roeimachine? Zorg er dan voor dat het plastic van het vliegwiel verwijderd is. Blijft het probleem zich voordoen nadat het plastic verwijderd? Doe dan het volgende:

  1. Controleer of er een Model C-label achterop de performance monitor zit.
  2. Controleer het Product ID-scherm van de performance monitor:
    1. Kies in het Hoofdmenu More Options.
    2. Kies Utilities.
    3. Kies Product ID.
    4. Lees wat er bij “Model” staat: “B/C” of “D/E”.
  3. Schrijf het serienummer van je roeimachine op.
  4. Neem contact op met Concept2en hou de informatie uit stap 1-3 gereed. Vraag naar een medewerker van de technische dienst.

FOUTMELDING: 20- tot en met 129

Omschrijving:

Deze foutmeldingen doen zich voor wanneer de monitor wordt gebruikt met externe software of software van derden.

Oplossing:

Foutmeldingen 120 tot en met 129- treden op wanneer de monitor wordt gebruikt met externe software of software van derden. Als u deze foutmelding ontvangt, moet u de monitorfirmware updaten. Met uitzondering van Concept2 ErgData, kan deze fout ook duiden op een probleem met de software van derden en niet op de monitor. Als het bijwerken van de monitorfirmware het probleem niet oplost, meld dit dan aan de softwareleverancier.

Ga naar de betreffende pagina voor instructies voor het bijwerken van uw monitorfirmware: PM3 | PM4

FOUTMELDING: 573-1

Omschrijving:

Deze foutmelding komt voor bij het opstarten van de performance monitor.

Oplossing:

Concept2 raadt je aan om de firmware te updaten naar de meest recente versie. Tot die tijd kun je één van de volgende oplossingen gebruiken:

  • Gebruik je nog geen batterijen? Plaats deze dan nu.
  • Helpt dit niet? Verwijder dan de batterijen en de USB-kabel en wacht 24 uur.
  • Heb je je monitor binnen 24 uur weer nodig? Voer dan een harde reset uit. Wees je er wel van bewust dat dit niet alleen het probleem oplost, maar ook alle data (inclusief kilometertellers) en instellingen wist. De reset doe je als volgt:
    • Hou de knoppen Change Units en Change Display tegelijk ingedrukten druk dan de Resetknop achterop de monitor in.