Vier tips waarmee jouw leden het meeste uit roeimachines halen

Aug 25, 2020

Als sportschooleigenaar/-medewerker of personal trainer komt er veel op je af. Je krijgt te maken met verschillende soorten mensen, wensen, behoeften, taken, uitdagingen… en jij bent natuurlijk degene die de gebruiker van de roeimachine adviseert. Geen zorgen, wij helpen je een handje. Welke adviezen kun jij geven aan jouw leden, zodat zij het meeste uit hun roeimachines kunnen halen? Continue Reading ›

De kunst van het herstellen, deel 3

Aug 11, 2020

Net als bij actief herstel, wordt warm-koud herstel gebruikt om bloed in de spieren te spoelen en melkzuur uit de bloedbaan te verwijderen. Bij het AIS (Australian Institute of Sport) hebben we een speciaal gebouwd herstelcentrum dat dit proces zo eenvoudig mogelijk maakt. Warm-koud herstel houdt in dat we ons lichaam afwisselend onderdompelen in warm en koud water. Denk voor warm aan hot tub en voor koud aan 10 graden Celsius. Een typische sessie kan twee minuten warm en twee minuten koud zijn, met een totaal van tien minuten per sessie. Je kunt dit proces nabootsen door een badkuip met ijs en water te vullen, er 10 minuten in te zitten en vervolgens een warme douche te nemen. Je kunt ook warm en koud afwisselen in een douche na de sessie. Let op! Een sauna als heet deel is geen goed plan, omdat de onderdompeling een belangrijk onderdeel is. Dus geen sauna's voor warm-koud herstel. Continue Reading ›

Pages

RSS Icon Subscribe to RSS Feed ›

Recent Authors