Service | Concept2

Service

Blijft staan op Nul

Symptoom

De monitor gaat aan en je kunt door de menu’s navigeren, maar als je begint te roeien of skiën blijft de monitor op nul staan.

Oplossing

  1. Controleer of het kabeltje van de sensor goed is aangesloten.
  2. Controleer of het type monitor overeen komt met je roeimachine of SkiErg. Doe dit als volgt:
    • Kies in het Hoofdmenu Meer Opties.
    • Kies Instellingen.
    • Kies Product ID en controleer het model. Voor een Model D moet dat D of D/E zijn, voor een Model E, Dynamic Indoor Rower of SkiErg moet het D/E zijn. Heb je je monitor aangepast aan een oudere roeimachine? Dan staat er A, B of C naar gelang het type roeimachine dat je hebt.
  3. Voer een harde reset uit op je monitor.
    Waarschuwing: Afhankelijk van de leeftijd van je monitor kan dit leiden tot dataverlies uit het geheugen van je PM. Data van je LogCard wordt niet gewist. Daarnaast zul je ook de tijd, datum en taal van je monitor opnieuw moeten instellen.
    Een harde reset doe je zo:
    • Verwijder de batterijen/accu uit het apparaat.
    • Laat ze minstens een nacht uit het apparaat.
    • Plaats de batterijen/accu terug in het apparaat.
  4. Doet het probleem zich na de reset nog steeds voor? Probeer dan dit:
    • Maak het sensorsnoer van de monitor los en controleer dit op breuken. Het is het snoer dat vanaf de onderkant van de monitor naar het vliegwiel leidt. Kom je breuken in het snoer tegen? Vervang deze dan.
    • Controleer de aansluiting van het sensorsnoer op de monitor. Zitten er in de aansluiting beschadigingen? Dan moet je de monitor vervangen.
    • Zien de aansluiting en het snoer er goed uit? Sluit dan het snoer weer goed aan.
  5. Blijft het probleem zich voordoen en heb je een andere, werkende monitor in je omgeving? Verwissel de twee monitoren dan om te kijken of het aan de monitor ligt of aan het snoer.
    • Blijft de werkende monitor ook op nul staan als je roeit? Dan is het snoer kapot en zul je deze moeten vervangen.
    • Werkt de omgeruilde monitor gewoon naar behoren? Dan zit het probleem in de oorspronkelijke monitor.
  6. Is er in je omgeving geen andere PM beschikbaar? Neem dan contact op met Concept2 of je dealer voor verdere hulp. Gebruik je de PM in een sportschool of een andere situatie waar het kan voorkomen dat iemand het apparaat bespuit met schoonmaakmiddel? Controleer dan de binnenkant van het apparaat en de printplaat op vervuiling. Dit doe je zo:
    • Demonteer de PM.
    • Controleer de printplaat. Zie je vuil zitten op de printplaat? Neem deze dan af met een vochtig doekje.
    • Laat de printplaat drogen en zet de PM weer in elkaar.

    Blijft het probleem zich voordoen of zag je geen vuil op de printplaat? De PM moet dan vervangen worden.