Service | Concept2

Service

LogCard Problemen

Symptoom 1

De LogCard wordt niet gelezen door de PM en/of De monitor herkent de LogCard helemaal niet.

Oplossingen 1

Try the following resolutions in the order listed:

  1. Remove the LogCard and reinsert it.
  2. Loosen the battery door screw. If the screw is too tight, it can cause the PM3 or PM4 case to warp so there is not enough pressure for the monitor to sense the LogCard.
  3. Ensure the monitor caseback screws are tight.
  4. Try inserting the LogCard upside down or backwards. This should cause an error on the monitor.
    • If you get an error, the switch inside the monitor is working. Reinsert the LogCard correctly. If this does not cause any reaction from the monitor, then the LogCard is not hitting the switch. Inspect the LogCard to determine whether it's warped or bent. If so, replace it, or apply some gentle heat and pressure to flatten it out.
    • If you do not get an error, then the LogCard is not hitting the switch. Contact Concept2 for additional assistance.

Symptoom 2

Nadat je de LogCard in de PM steekt, verschijnt er op het scherm “Cannot read LogCard”.

Oplossing 2

Er is een probleem met je LogCard, niet met je PM. Je kunt proberen de LogCard te repareren met de Concept2 Utility:

  1. Download en installeer de meest recente versie van de Concept2 Utility op je computer.
  2. Start de Concept2 Utility op.
  3. Verbindt je PM4 met je computer met de USB-kabel die bij je PM4 meegeleverd is.
  4. Steek je LogCard in de PM.
  5. Zet met de Concept2 Utility de data op je LogCard in een spreadsheet. Tijdens deze transfer zal de Concept2 Utility problemen op je LogCard detecteren en repareren, door de kaart te herschrijven. Vraagt de Concept2 Utility je data te herschrijven? Kies dan OK. Je data blijft behouden.

Blijft het probleem zich voordoen? Dan moet de LogCard vervangen worden.

Symptoom 3

De LogCard is informatie kwijt. Hij laat wel je totalen zien, maar geen maand-data of specifieke workoutdata.

Oplossing 3

De data op de LogCard is beschadigd. Zorg dat je de meest recente versie van de Concept2 Utility hebt en ga naar Transfer Data > Transfer to Spreadsheet (of een andere optie waarbij de Concept2 Utility gegevens van de LogCard moet lezen). Nu zal de Concept2 Utility problemen op je LogCard detecteren en vragen of je de kaart wilt herschrijven. Kies ja. Je verliest hierdoor geen data.

Voor meer informatie over het herschrijven van je LogCard ga je naar de pagina Concept2 Utility Troubleshooting.

Symptoom 4

De LogCard slaat geen roei/ski-gegevens op.

Oplossingen 4

  • Zorg ervoor dat een “Vrij roeien/skiën”-workout minstens een minuut duurt. Workouts korter dan een minuut worden niet opgeslagen, noch op het geheugen van de PM4, noch op de LogCard.
  • Voordat je de LogCard verwijdert uit je PM dien je eerst terug te gaan naar het Hoofdmenu met Menu|Back. Verwijder je de LogCard voordat je naar het Hoofdmenu terugkeert? Dan slaat je PM de workoutdata op op het interne geheugen en niet op de LogCard. Dit -geldt voor “Vrij roeien/skiën”-workouts, intervaltrainingen en alle andere voorgeprogrammeerde workouts die je niet helemaal voltooit.

Symptoom 5

De LogCard slaat geen maandtotalen op

Oplossing 5

Dit probleem doet zich voor als de datum niet correct is ingesteld. Is de datum ingesteld op een datum in de toekomst? Dan worden maandtotalen niet opgeslagen. Zie de datum en tijd instellen op een PM4.

Het is niet mogelijk de datum van een opgeslagen workout te wijzigen. De enige mogelijkheid is deze workouts te wissen van je LogCard. Gebruik je een online logboek op concept2.com? Dan kun je deze workouts handmatig toevoegen voordat je ze wist van je LogCard.

Zodra je deze workouts van je LogCard hebt gewist kun je met de Concept2 Utility je maandtotalen repareren door via Transfer Data naar Transfer to Spreadsheet te gaan (of een andere functie die data van de LogCard nodig heeft). Nu worden alle problemen met je maandtotalen opgelost.