Roeien voor Wandelaars

Wandelen is over het algemeen een lange, vaste workout waarbij de intensiteit afhangt van het terrein. Goede kernkracht is een voordeel als je een rugzak draagt. Roeien zal je voorbereiden door je duurvermogen te verbeteren en je kracht en flexibiliteit.

Workout Voorbeeld

Doel: Voorbereiden voor een lange wandeling op afwisselend tot steil terrein.

Details:

  1. Roei 5 minuten rustig om op te warmen. Sta op en rek kort als je wil.
  2. Roei 8 minuten met een matige snelheid waarbij je kan blijven praten.
  3. Roei 4 minuten redelijk intensief (moeilijker om een gesprek te kunnen voeren).
  4. Roei 1 minuut rustig.
  5. Roei 6 minuten met een matige snelheid waarbij je kan blijven praten.
  6. Roei 3 minuten redelijk intensief.
  7. Roei 1 minuut rustig.
  8. Roei 4 minuten met een matige snelheid waarbij je kan blijven praten.
  9. Roei 2 minuten redelijk intensief.
  10. Roei 2 minuten intensief.
  11. Roei 1 minuut rustig.
  12. Roei 2 minuten met een matige snelheid waarbij je kan blijven praten.
  13. Roei 1 minuut redelijk intensief.
  14. Roei 1 minuut intensief.
  15. Roei 5 minuten rustig om af te koelen.
  16. Doe rek- en strekoefeningen.

Totale tijd: 46 minuten