Troubleshooting

Utility geeft aan Geen Apparaten Verbonden nadat een apparaat is verbonden

Probleem 1

Je hebt je Performance Monitor aan de computer gekoppeld met de USB kabel, maar de Concept2 Utility geeft nog steeds aan “No devices connected” rechts bovenin.

Oplossing

De Concept2 Utility geeft aan dat het de Performance Monitor niet kan zien. Volg de onderstaande stappen.

  1. Sluit alle PM software (zoals Rowpro of Polar WebSync) die je open hebt. NB: Polar WebSync in het bijzonder zorgt ervoor dat de Performance Monitor niet kan communiceren met de Concept2 Utility. Ook Dell Stage en Fingertapps software (welke op sommige Dell Touch screens staan) zorgen ook voor dat de Performance Monitor niet kan communiceren met de Concept2 Utility.
  2. Koppel de Performance Monitor los van de computer.
  3. Herstart de computer.
  4. Na de herstart open je de Concept2 Utility.
  5. Zet het volume van de computer aan.
  6. Koppel de Performance Monitor aan de computer, zorg dat de USB kabel correct wordt gekoppeld. Je computer hoort nu een geluid te maken (ding-ding) wanneer de monitor gekoppeld of ontkoppeld wordt. Hoor je dit geluid niet en het bericht "No devices connected" wordt nog steeds weergegeven:
    1. Probeer de USB in een andere poort van je computer.
    2. Blijft het probleem, probeer een andere USB kabel (Elke USB kabel werkt; het hoeft niet een specifieke Concept2 USB kabel te zijn). Werkt de nieuwe kabel, dan is de oude kabel stuk.
    3. Als een nieuwe USB kabel ook niet werkt, verwijder de USB kabel en de Battery pack (Bij de PM4) of batterijen van de monitor. laat de Accu (Battery pack) of batterijen uit de monitor voor 30 minuten. Probeer het daarna nog een keer.
    4. Indien nog geen succes, kan het zijn dat de USB poort niet goed is. Je kan nog een andere computer proberen. Werkt dit ook niet neem dan contact op met Concept2.

Probleem 2

Je gebruikt een Performance Monitor om je LogKaart te lezen, de monitor is correct verbonden aan de computer, maar de Concept2 Utility geeft nog steeds aan "No devices connected" in the rechter boven hoek.

Oplossing

Zorg dat de LogKaart op de juiste manier in de Performance Monitor is gestoken. De kant met de pijl moet naar je toe wijzen en de pijl moet naar boven in de monitor wijzen. Als je de kaart goed hebt ingevoert dan is de pijl niet meer zichtbaar.

Probleem 3

Je gebruikt de kaartlezer om je LogKaart te lezen, de kaartlezer is verbonden aan je computer met een USB kabel, maar de Concept2 Utility geeft nog steeds aan "No devices connected" in the rechter boven hoek.

Resolution (Athena Card Readers)

Update het sturingsprogramma van de Athena Card Reader:

  1. Koppel de kaartlezer op je computer.
  2. Maak verbinding met internet.
  3. Ga op je computer naar the Device Manager:
    1. Klik op de rechter muisknop.
    2. Klik Manage.
    3. Klik Device Manager.
  4. In de lijst met apparaten, dubbel klik op SmartCard Readers.
  5. Volg de instructies voor de update van internet.

Oplossing (OmniKey Card Readers)

Controleer of het OmniKey bestand op een juiste manier in geïnstalleerd. Kijk voor meer informatie: Installing the OmniKey Card Reader.